Dr. Susanne Faerber
Kurzprofil
Susanne Faerber ist seit Januar 2016 als externe Doktorandin am Department für Marketing und Sales tätig. Nach ihrem Bachelor of Arts in International Management an der International School of Management in Hamburg absolvierte sie einen Master of Science in Management an der Kühne Logistics University in Hamburg.
Während des Bachelor- und Masterstudiums konnte Frau Faerber internationale Erfahrungen sammeln. Sie absolvierte Auslandssemester an der Regent‘s University in London und an der Tongji-Universität in Shanghai. Darüber hinaus konnte sie durch internationale Praktika in Kanada und Uruguay ihre Kenntnisse erweitern. Susanne Faerber ist Mitglied des Claussen-Simon Graduate Centre at HSBA und promoviert in Kooperation mit der University of Southern Denmark über Besucherzufriedenheit in touristischen Attraktionen. Neben ihrer Promotion an der HSBA ist Susanne Faerber als geschäftsführende Gesellschafterin der Firma Panoptikum Gebr. Faerber GmbH & Co. KG tätig. Ihre Betreuer sind Prof. Dr. Dennis Ahrholdt, HSBA, und Prof. Dr. Oliver Schnittka, University of Southern Denmark.
Lehrveranstaltungen
- Marketing Management
Forschungsschwerpunkte
- Dissertationsthema: Visitor Satisfaction in Visitor Attractions
- Online Marketing und Online Reviews
- Besucherzufriedenheit und –verhalten in touristischen Attraktionen
- Tourismus Marketing und Tourismus Management
Publikationen
Zeitschriftenartikel (referiert)
Faerber, Susanne, Dennis C. Ahrholdt, Oliver Schnittka. forthcoming. "Visitor characteristics matter: How the positive impact of visit duration on visitor satisfaction at visitor attractions is moderated." Under review Journal of Business Economics : .
Faerber, Susanne, Dennis C. Ahrholdt, Oliver Schnittka and Zeinab Rezvani. 2021. "Visitor characteristics matter: how the positive impact of visit duration on visitor satisfaction at visitor attractions is moderated." Journal of Business Economics 91(3): 333-351.
Faerber, Susanne, Dennis C. Ahrholdt, Oliver Schnittka, and Zeinab Rezvani. 2021. "Multimedia-Guides and Word-of-Mouth in Nostalgic Visitor Attractions: The Case for a German Wax Museum.." Leisure Studies 40(5): 682-697.
Faerber, Susanne, Dennis Ahrholdt, Julian Hofmann, and Oliver Schnittka. 2021. "When are visitors actually satisfied at visitor attractions? What we know from more than 30 years of research Tourism Management." Tourism Management 84: 104284.
Präsentationen auf Konferenzen
Faerber, Lea Susanne, Julian Hofmann, Oliver Schnittka and Dennis C. Ahrholdt. 2019. "What influences the success of visitor attractions? A meta-analytic review of visitor satisfaction drivers." Presentation held at the 48. European Marketing Academy Conference, 28-31 May 2019, Hamburg.
Faerber, Susanne, Oliver Schnittka and Dennis Ahrholdt. 2019. "Visitor characteristics matter: How the positive impact of visit duration on visitor satisfaction at visitor attractions is moderated." Presentation held at the 48. European Marketing Academy Conference, 28-31 May 2019, Hamburg.
Faerber, S., Ahrholdt, D, Schnittka, O. 2017. "Success Drivers of Visitor Attractions: A Literature Review." Presentation held at the 26th Nordic Symposium of Tourism and Hospitality Research, Falun, Sweden, 05.10.2017.
Faerber, S., Ahrholdt, D, Schnittka, O. 2017. "They are out of control: Analysing external drivers of visitor satisfaction at visitor attractions." Presentation held at the 26th Nordic Symposium of Tourism and Hospitality Research, Falun, Sweden, 05.10.2017.